Druhé představení nového komického operního titulu Italka v Alžíru na operní scéně DJKT přineslo kompaktnější divadelní zážitek než při prvním uvedení. Hra orchestru DJKT (pod vedením dirigenta Jiřího Štrunce) sice trpěla drobnými nepřesnostmi (zejména v první části večera – v sekci dechových nástrojů), ale jinak se účinkujícím podařilo vybudovat most mezi hledištěm a jevištěm a během představení se z publika několikrát ozval cenný smích i spontánní aplaus po velkých áriích. Velkou zásluhu na tom určitě mělo výborné sehrání celého ansámblu v režii Jakuba Hliněnského.
Alternantkou Michaely Zajmi v titulní roli byla místní Jana Piorecká, která Isabellou dosáhla dalšího významného úspěchu na své dráze sólové pěvkyně. Její Italka zaujme především herecky, srší ženskostí a dokonale ovládá umění manipulace. Její drobné gesto rukou a úsměv napoví mnoho o vztahu s Lindorem či koketně vytvořeným záhybem dlouhé sukně v mžiku ovládne Mustafovu žádostivost. Vlastní pěvecká dispozice umělkyně nedosahuje úrovně scénického zvládnutí role, i když pro splnění nároků nesnadného hudebního partu udělala jistě maximum.
Lindorem druhého představení byl rovněž herecky tvárný Daniel Matoušek, který upoutal pěkným pohyblivým hlasem ve střední poloze, barevně odlišné a úzce znějící výšky ovšem zatím vytváří pod tlakem. Již podruhé vstoupil do inscenace Pavel Klečka a hodnocení jeho Mustafy z prvního představení lze jen potvrdit. Opravdu nadprůměrný a komplexní výkon byl k vidění na plzeňském jevišti v pátek 11. června opravdu jen jeden, a to barytonisty Pavola Kubáně v roli Taddea. Perfektně zvládnutá italská dikce, úžasný výraz, krásný ohebný a pevný hlas a k tomu dokonalé hraní = interpretace na jedničku. Takového představitele bychom si přáli vidět na jevišti DJKT co nejčastěji. V menších rolích se velmi dobře uplatnily Lucie Kaňková (Elvíra), Petra Vondrová (Zulma) a Michael Kubečka (Haly).
G. Rossini – L´Italiana in Algeri, druhé provedení 11.6.2021 DJKT Plzeň
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.